8 Eylül 2012 Cumartesi

MERHABALAR...

Merhabalar;





                  Öncelikle bana blog açmamda destek olan, beni ikna eden kızlarım Gülsüm ve Melek'e, ayrıca kızlarımın çok sevdiğim arkadaşlarına teşekkür ederim.
                 Ben ikinci kuşak bir Girit mübadili olarak, sağlıklı bir yaşam için dengeli beslenmemiz gerektiğine inanıyorum. Günümüzde artık doğal yiyecekler bulmakta zorlanıyoruz. Bu yüzden yiyeceklerimizde daha seçici olmamız gerekiyor. Ayrıca her gün ne pişireceğiz diye düşünüp duruyoruz.
                Ben sizlerle Girit yemekleri ve beğendiğim bazı tarifleri de paylaşmak istiyorum.
Yemek yapmak benim için bir zevktir. Yaptıklarımın severek yenilmesi de beni mutlu eder. Yemeğin lezzeti ne kadar önemliyse sunumu ve göze hoş görünümü de benim için bir o kadar önemlidir.
Günümüze önce kahvaltıyla başlarız. Daha sonra günümüzün belli programı çerçevesinde koşuştururuz. Ancak günün hangi saatinde olursa olsun yemeğimizi yaparken sevgiyle yapmalıyız. Yemeklere sevgimizi kattığımızda daha lezzetli olacaktır.

             Sizlerle öncelikle yapımı biraz zaman alan ceviz reçeli tarifini paylaşmak istiyorum. Cevizlerim Erzincan'dan geldi. Çilem'e ve ailesine çok teşekkürler. Bloğumuza tatlı başlayalım :)..


             Biz Giritlilerde adettendir. Misafirimiz geldiğinde önce her hangi bir reçel veya tatlımızı ikram ederiz. Daha sonra 40 yıl hatırı olan vazgeçilmez kahvemizi ikram ederiz. Bize göre ne ikram yaparsanız yapın eğer gelen misafirimize kahve ikramında bulunmadıysanız diğer yaptığınız ikramların fazla bir önemi yoktur. Bir kahve tiryakisi olmamdan dolayı sizlerle değişik bir kahve pişirme yöntemi paylaşmak istiyorum. İçimine doyum olmayan bu kahve pişirimine blog açmam için beni ikna eden kızlarımın arkadaşı Pilates hocası Özlem'den öğrenmiş bulunuyorum. Size sunduğum kahveyi umarım beğenirsiniz. Kendilerine de bana bu lezzeti tattırdığı için teşekkür ederim. Hepinize şimdiden afiyet olsun...   
                       

                                 
 


 
Ceviz Reçeli

Malzemeler:

50 ceviz için ;

*Cevizlerin reçellik olup olmadığını anlamak için, dış kabuğu yeşilken bir  kürdan veya ince bir çivi cevize batırılır. Kürdanı batırdığımızda diğer tarafından çıkması gerekir. Her cevize batırmanıza gerek yoktur.

1 kg toz şeker

1 litre su

Birkaç damla limon suyu

Bir avuç sönmemiş kireç (inşaat malzemeleri satan yerlerden tedarik edebilirsiniz)

100 tane karanfil

Yapılışı:

Cevizleri soymaya başlamadan önce elinize leke yapacağından dolayı iki tane eldiven takmanızı öneririm J.

Cevizlerin kabuklarını ince bir şekilde elma soyar gibi soyunuz.  Soyduklarınızı suya atınız. Hepsini soyduktan sonra birkaç kez aynı anda yıkayıp, 8 gün sabah akşam suyunu değiştiriniz.

Şimdi reçelimizi yapmaya başlayalım;

Cevizlerin sığacağı büyüklükte bir kaba bir avuç kireç atılır, üzerine 2 lt kadar su konulur. 2 saat kirecin sönmesi beklenir ve 2 saatin sonunda cevizler içerisine atılır, 20 -25 dakika içerisinde bekletilir. Daha sonra iyice kireçleri gidene kadar yıkanır ve haşlamak için bir tencereye alınır. Cevizleri 3kez haşlamamız gerekiyor. Her seferinde suyu süzülüp birkaç kez durulanır. Üçüncü seferde yenecek kıvama gelene kadar kaynatılır.  Daha sonra suyu süzülür ve durulanır. Haşlanan cevizlerin her birine 2 adet karanfil batırılır. Bu arada şerbeti için 1 kg toz şeker, 1lt su ve birkaç damla limon 5 dk kaynatılır ve cevizler içerisine atılır. Reçel kıvamına gelene kadar kısık ateşte pişirilir.  Afiyet olsun...
KAHVEMİZİN YAPILIŞI



         


 



             
             Öncelikle resimde de görüldüğü gibi ocağımızın elektrikli bölümünü açıp, üzerine fincanları yerleştiriyoruz. Daha sonra kişi kahvesini nasıl içiyorsa ona göre kahvesi, şekeri ve suyu ilave edilip pişmeye bırakılır. Kaynamaya başladığında bir kez karıştırılır. Tekrar kaynayıp köpüğü kabarınca servise alınır. Afiyet olsun..

                            


5 yorum:

  1. Hayirli olsun meral teyze ceviz receli Harika gorunuyor:)

    YanıtlaSil
  2. Annecigim hayirli olsun guzel yemeklerini ve ayrica ebrularini, çinilerini de bu blog adresinde gormek istiyoruz..seni cok seviyoruz..gulsum & melek

    YanıtlaSil
  3. Teşekkür ediyorum canlarım :)

    YanıtlaSil
  4. Emeğinize sağlık,teşekkür ederiz.

    YanıtlaSil